Вистава "Украдене щастя"
І. Франка. Режисером вистави став відомий майстер Микола Яремків, який вміє розвінчувати стереотипи прочитання таких відомих творів як «Кайдашева сім'я», «Сто тисяч», «Конотопська відьма» та ін.
Художньо-постановча група проявила дуже сучасну, в найкращому розумінні цього слова, манеру роботи. Сценографія вистави – умовна, символічна, не прив’язана ні до часу, ні до регіону. Художник дав волю фантазії, з’єднав непоєднануване, історичне та сучасне.
Симбіоз новаторської музики, однієї з найбільш успішних рок-фолк груп сучасності «Даха-Браха» та незвичайної пластики Сергія Швидкого, світлові ефекти та відео інсталяції - все це змушує глядача зануритися в безсмертну історію і подивитися на неї під іншим кутом.
Зовсім по-новому, в нових образах постали у виставі актори театру. Не втрачаючи психологічної глибини, постановка зберігає легкість сприйняття й насичена несподіваними відкриттями.
Кадри із вистави
(від 24 січня 2011 року,
фото Наталії Веселицької)
Вершиною драматургічного таланту Франка є його драма з сільського життя "Украдене щастя", написана 1893 року.
У кожного, хто знайомиться з п'єсою, постає питання: у кого ж вкрадено щастя і хто украв? Відповісти однозначно на це питання неможливо. Річ у тім, що жоден з трьох головних персонажів повного щастя ніколи не зазнав: Анну обманом розлучили з бідним парубком Михайлом, видали за нелюба; Михайло опинився в австрійській армії, а далі в жандармах, остаточно зіпсувавши свій і до того нестриманий характер; працьовитий бідняк Микола бачить тугу Анни і радий хоча б невеличкій її прихильності. Та розпались й ті убогі уламки щастя, коли з'явився у селі жандарм — тепер явно властолюбний, озлоблений на людей Михайло Гурман. І давні кривди, і спалах давнього кохання, і крах сім'ї та моральних обов'язків — усе змішалося в один клубок,загострилось до апогею.Зав'язкою драми стала зустріч Анни з жандармом Михайлом, зустріч, що все перевернула в житті героїні. У цьому поєдинку перемагає окрадена любов, бо за нею правда.
Чесний трудівник Микола Задорожний, чоловік Анни, теж не зазнав у житті щастя. Замолоду гірко бідував. Наймитуючи у багатіїв, він збирав гріш до гроша, щоб стягтися на власне господарство. Світлим променем у житті Миколи була Анна. Та й цей промінь погас для нього. Вбитий горем, він занедбує господарство, втрачає сенс життя, намагається втопити горе в горілці. Та горілка не допомагає. Настає момент, коли Микола у своїй хаті сокирою смертельно ранить Михайла. Така розв'язка конфлікту.
Вмираючи, Михайло не видає Миколи, а всю вину бере на себе. Цей вчинок характеризує Михайла як людину, не зовсім зіпсовану умовами життя, службою в жандармерії. В Михайла частково залишилась та мужня доброта, якою він відзначався в юності. Та була вона десь на дні душі, тому й проявилася в останні хвилини життя героя.
Михайло — не причина трагедії Анни й Миколи. Він сам — змучена, душевно зранена й окрадена людина, що трагічно гине, марно намагаючись відібрати своє щастя.
Ким окрадені герої п'єси? Що загородило їм дорогу до щастя?
Режисер не вносив змін до класичного тексту, історія відбулася в кінці XIX століття, але максимально наближена до нашого часу.
Режисер не вносив змін до класичного тексту, історія відбулася в кінці XIX століття, але максимально наближена до нашого часу.
а можна дізнатися імена та прізвища акторів, які грають Анну, Михайла та Миколу
ОтветитьУдалить